SZC logo

Széchenyi 2020

Projektek

KA122-VET – Erasmus Mobilitási Pályázat 2021-1-HU01-KA122-VET-000016309

0. nap:

Iskolánk 14 gépjármű-mechatronikai technikus, 2 logisztikai technikus és 2 műszaki informatikustanulója  2 kísérő tanáraikka Mészáros Lívia könyvtáros oktató és Melykó Róbert szakmai igazgatóhelyettes sikeresen megérkezett Spanyolországba, Barcelónába. Az elkövetkezendő 2 hétben Barcelóna megismerése mellett, gyakorlati idejüket töltik spanyol cégeknél  a tanulók. Szakmai tudásuk bővítése mellett nyelvtanulási lehetőséget kínál tanulóink és oktató kollégáink számára.

Jó tanulást és élményekben gazdag 2 hetet kívánunk Nekik!

1. nap:

A reggeli után találkoztunk Mercedesszel, a barcelónai kapcsolattartónkkal. Elvégeztük a szükségesadategyeztetéseket, majd csatlakozott még Fernandez és Kata. Három csoportban elindultunk a tanulóink gyakorlati helyszíneire. Hamar megismerhettük Barcelóna kiváló tömegközlekedését, hiszen a gyakorlati helyek eltérő helyszíneken vannak. A tömegközlekedés mellett a lépésszámláló dél körül már 10.000 lépést mutatott, délutánig 16.000 lépést tettünk meg átlagosan :)

A közel 10-12 km gyaloglás után nyakunkba vettük a várost és csoportokban ellátogattunk a Sagrada Famíliához, páran a tengerparthoz, de voltak, akik a szabadidős terek, konditermek felderítését választották. Kora este értünk vissza a szállásra, tele élményekkel. Vacsora után megbeszéltük, hogy miket tapasztaltunk egy-egy gyakorlati helyszínen, és már terveztük a következő napokat, szem előtt tartva a munkaidőt, reggeli ütemezését, közlekedést. Az első tapasztalatok alapján elmondható, hogy a gyakorlati helyek nagyon jól felszerelt műhelyek, barátságos mentorok és dolgozók vártak minket mindenhol. Este 10 után mindenki elvonult a szobájába és nyugovóra tért.

Viszonylag korai kelés várt mindenkire kedd reggel, a reggelit az El Caprischo de Santa Coloma étteremben fogyasztottuk el. Egy finom fánk és reggeli „Café con leche” várt minket. Reggeli után voltak, akik a metróhoz, buszhoz siettek, mert indultak a gyakorlati helyükre. A többiekkel visszamentünk a szállásunkra, majd mi is útnak eredtünk. A két logisztikai ügyintéző lánnyal elindultunk Barcelona külvárosi részére. Hosszas metrózás után találkoztunk Mercedesszel, majd egy zöldséges bolt vezetőjével. Ők elindultak a logisztikás tanulók gyakorlati helyszínére, siettünk vissza a szállásra Levihez. Levi nagy izgalommal várta, hogy induljunk, hiszen ő volt az utolsó, aki még nem találkozott a mentorával. Egy kis séta után megérkeztünk a gyakorlati helyére. A kötelező adminisztrációs dolgok után Levi maradt a gyakorlati helyén. Kísérő kolléganőm Lívi ez idő alatt két gépjármű-mechatronikai technikus tanulóval utazott a gyakorlati helyszínükre.

Délután találkoztunk újra, ezután elindultunk a város szíve felé, hogy felderítsük milyen programokat lesz érdemes a két hét alatt szerveznünk tanulóink számára. Az L1 metróvonalon haladva, szinte bármely megállónál a felszínre érkezve gyönyörű épületek, pálmafák, élettel teli nagyváros zsivaja és az elmaradhatatlan mediterrán hangulat uralkodik mindenkin. Néhány képünket küldjük az otthoniaknak, hogy ők is részesüljenek az élményeinkben.

GALÉRIA

E-mail: diszi@diszi.hu

OM azonosító: 203035/011

Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2022/000789

2024Heves Vármegyei SzC Damjanich János Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium